dijous, 25 de març del 2010

Moneda de pagament actual

En Michael, empresari de noves tecnologies, de 36 anys i aficionat a l'esport en general, ha decidit obrir la seva botiga de material electrònic al bell mig de la ciutat on viu.
Busca el local adequat, mobiliari, proveïdors, màrqueting, comptabilitat, i un llarg etc. sense comptar les ganes pròpies de muntar el negoci, les hores "malgastades" i el deute econòmic que suposa (fet que en moments com avui dia, és una muntanya ben complicada a superar).

Un cop ja muntat el negoci i amb tota la carn al foc comencen els quès:
La seva mare, com a bona mare que és, es preocupa pel futur del seu fill - El negoci farà figa! No és un bon moment per a fer-ho! N'estàs segur de voler i poder muntar-ho tot sol? -.
Els seus amics, que tots han vist en primera fila l'ímpetu amb el que en Michael s'ha ficat en el negoci, fan alguns comentaris sobre la nova botiga. - Ai! quin color més estrany li has posat al local, no?; Aquest aparador t'ho ha muntat un professional? perquè si és així és que t'ha timat! (l'ha muntat en Michael mateix a través d'unes idees que tenia i uns consells que li ha donat la seva dona que és dissenyadora d'interiors...).
El client, tant "fidel" i sobretot tant xafarder, que quan li pregunta per un material informàtic ,que encara no surt ni als catàlegs dels seus proveïdors, i és sorprèn perquè, com és normal, no el té, i li diu: - Com pot ser? Hauries de tenir-lo ja, no? Bueno...me'n vaig a preguntar a la competència...-

Són els nous valors de la societat actuals: rebre i no donar res a canvi, encara que aquesta persona ens ofereixi les seves ganes i inquietuds més personals. Hem de ser conscients de que sempre (o gairebé sempre, per no ser catastrofistes) ens pagaran amb la mateixa moneda: la queixa i el menyspreu.

Perquè per moltes ganes que li posis, una cosa s'ha de tenir ben clara: facis el que facis sempre se't queixaran.

1 comentari:

Alexandre ha dit...

No sé d'on ho has tret però hi estic totalment d'acord.

De tota manera, cal recordar-se un cop i un altre que per cada crítica que rebs, per cada queixa, hi ha moltíssimes persones que valoren el que fas respectant la teva feina.

Fóra del tot injust pensar que l'altri ha de veure en la botiga de'n Michael quelcom més que una simple botiga d'informàtica i prou.